Organisatie

PON, één van de 5 grootste familiebedrijven van Nederland, is een zeer succesvolle, ondernemende, internationale, groeiende en innovatieve organisatie actief in Mobility. Het sustainable deel daarvan groeit sterk en duurzaamheid staat binnen PON hoog op de agenda. Met 17.000 medewerkers in 85 landen wordt een omzet van EUR 8 miljard gerealiseerd. PON is al decennia importeur en distributeur van kwaliteitsmerken als Volkswagen, Audi, Skoda, MAN-trucks, maar ook van exclusieve merken als Lamborghini, Bugatti, Bentley en Porsche. 1 op de 5 auto’s die in Nederland rondrijdt is geïmporteerd door PON. Daarnaast is PON een van de grootste producenten en leveranciers van (elektrische) fietsen. Van alle Nederlanders heeft 75% een fiets van een PON-merk, zoals Gazelle. PON is een divers, inclusief en kerngezond bedrijf dat trots is op zijn werknemers.

PON Equipment, een volle dochter van PON, is exclusief dealer van het bekende Amerikaanse A-merk Caterpillar (o.m. de bekende gele grondverzet-/graafmachines maar ook scheepsmotoren voor de professionele markt) in Nederland en Noorwegen. Bij PON Equipment in Nederland werken 350 mensen verdeeld over 7 vestigingen die zich bezig houden met verkoop, verhuur en onderhoud van Caterpillar machines.Voor het hoofdkantoor te Almere zoeken wij een ambitieuze en ervaren Senior Business Controller die verantwoordelijk wordt voor de belangrijke Business Unit Parts & Service. De ideale kandidaat is een nuchtere en resultaatgerichte professional die het leuk vindt om, in nauwe samenwerking met de business, een stevige en aanwijsbare impact te kunnen maken op de verdere groei en professionalisering van de organisatie. Hij/zij voelt zich thuis binnen een nuchtere en entrepreneurial setting met betrokken en professionele collega’s. PON biedt de juiste kandidaat, behalve uitstekende arbeidsvoorwaarden en dito opleidings- en doorgroeimogelijkheden, een zichtbare en verantwoordelijke job dicht op de business.

Functie

  • Ondersteunen van lokaal management als financieel- én niet-financieel business- en sparring partner
  • MT-lid Service & Parts
  • Faciliteren maar tevens “challengen” van de business
  • Opstellen van juiste en tijdige rapportages en het bouwen van betere (met Power-BI)
  • Bijdragen aan de verdere professionalisatie van de Finance discipline
  • Fungeren als linking pin tussen middenkader management en directie
  • Signaleren en initiëren van diverse verbeterprojecten
  • Aangaan en onderhouden van uitstekende contacten met de diverse stakeholders
  • Optimaliseren en monitoren van MIS
  • Optimaliseren en monitoren van policies & procedures (AO/IB)

Functie-eisen

  • Bedrijfseconomische en/of Accountancy opleiding op HBO/WO-niveau bij voorkeur aangevuld met post HBO/postdoctorale opleiding
  • Tenminste 8 jaar relevante werkervaring
  • Analytisch sterk; leergierig en nieuwsgierig
  • Pragmatische probleemoplosser; faciliteert de business
  • Nuchtere en no-nonsense instelling
  • Heldere, to the point en overtuigende communicator
  • Resultaatgerichte doorzetter met een goede business understanding
  • Eerlijk, open, toegankelijk en positief persoon
  • Integer en betrokken; loyaal en betrouwbaar
  • Goed Engels

Sollicitatie

Indien u geïnteresseerd bent in deze positie solliciteer dan rechtstreeks via deze pagina. Voor nadere informatie neemt u contact op met Thomas Koops van The Dutch Connections op 06 24522663.